Gedachten geboren uit ervaring, senioriteit en wellevendheid. Er is veel marketing-ruis in de tandheelkunde. Korte termijn, lopende band, meer van hetzelfde en 'product placement'. Met het laatste bedoelen wij dat tandheelkunde tegenwoordig nog slechts wordt gezien als een verzameling technische 'producten' die op bestelling worden geplaatst in uw mond. Bijvoorbeeld een implantaat, een kroon een vulling. Alsof u bij de oliebollenkraam vijf appelflappen besteld. Wat ontbreekt is het belang van een goede behandelrelatie. Wat ook ontbreekt is dat u goed geïnformeerd bent over de toekomst van uw gebit. Kortom, een lange termijn visie. Ad-hoc aan de stoel uitgelegd krijgen wat de behandelmogelijkheden zijn en u moet ook nog eens ter plekke in de tandartsstoel een besluit nemen. Wij vinden het belangrijk dat u gaat ontdekken dat deze benadering niet meer van deze tijd en uiteindelijk schadelijk is voor uw gebit.
Wij richten ons op de ervaren patiënt en vinden het belangrijk dat u zich herkent in onze waarden. Waarden die te maken hebben met duurzaamheid en de lange termijn. Zo zullen wij u nooit uitneembare voorzieningen zoals een kunstgebit adviseren. Ook een plaatje of een frameprothese zullen wij niet adviseren. Het valt bij ons in de categorie ziekenfonds, goed-genoeg tandheelkunde, want op de langere termijn schadelijk voor uw mondgezondheid.
Wij nodigen u uit te grasduinen door onze website. En vooral veel te lezen. Wij hebben namelijk wat te melden. Geen 'voorlichting' maar patiënteducatie. Informatie waar u wat aan heeft. Hopelijk tot ziens. Met hartelijke groeten, Vincent Guicherit, Reconstructief tandarts. Eigenaar Kliniek voor Reconstructieve Tandheelkunde te Gorinchem, net buiten de Randstad.