Algemene Voorwaarden

U bent opzoek naar een uitstekende tandarts. Wij zijn opzoek naar loyale patiënten

TANDHEELKUNDE ZOALS HET OOIT BEDOELD IS

Vooreerst...

Idente Tandheelkunde werkt graag samen met mensen die hun gebit voor de langere termijn gezond willen houden. Duurzame mondzorg vergt investering met het oog op de toekomst. Wij brengen de ‘algemene voorwaarden’ van uw toekomstige mondgezondheid onder uw aandacht. Samen met u op reis met uw mond. Dat is de ervaring die wij te bieden hebben. 

Onderdeel van het zorgplan is een begroting. Deze begroting wordt met u besproken en naar u beveiligd gemaild. U krijgt via digitaal ondertekenen de gelegenheid de begroting te ondertekenen. Uw handtekening betekent dat u akkoord gaat met de in het zorgplan vermelde behandelingen. U handtekening betekent dat u toestemming geeft aan Idente deze behandelingen te mogen uitvoeren. Uw handtekening betekent dat u bevestigt volledig te zijn geïnformeerd over de in het zorgplan en in de begroting vermelde behandelingen. Uw handtekening betekent dat u volledig bent geïnformeerd over de voor - en nadelen van de in het zorgplan en de begroting vermelde behandelingen en de daarbij behorende nazorg.

Een leven lang...

Tandheelkunde slechts gericht op pijnbestrijding en korte termijn behandeldoelen waarvan u pas veel later de nadelen ondervindt omdat niet tijdig voorlichting is gegeven en behandeld. Dat is niet de tandheelkunde waar wij voorstander van zijn. Toch is dit een veel voorkomend verschijnsel. Vrijwel altijd zijn er latente problemen waarvan u nu geen last heeft. Vaak horen wij: ``maar dit heeft onze vorige tandarts ons nooit verteld!`` Wij hebben ons ontwikkeld van een standaard tandartspraktijk die iedereen behandeld naar een kliniek die zich gespecialiseerd heeft in een type mondzorg voor de langere termijn. Alleen bij pijn naar de tandarts of als er een vulling is uitgevallen en moet het allemaal zo goedkoop mogelijk, dan is Idente Tandheelkunde waarschijnlijk geen goede keuze voor u. Totale - en duurzame mondzorg vergt investering nu en in de toekomst.

Vragen en afspraken.

Wij doen dagelijks ons uiterste best om onze patiënten de service te bieden die ze van ons mogen verwachten. Mocht er toch iets niet naar wens zijn gegaan dan vragen wij u contact met ons op te nemen. Onze servicedesk medewerker staat u graag te woord. Vragen over de factuur dient schriftelijk te geschieden. Wij streven er naar u binnen 72 uur te antwoorden. Afspraken dienen uiterlijk 48 uur van te voren worden afgezegd. Er kunnen kosten in rekening worden gebracht bij het niet nakomen van afspraken. Om u van dienst te zijn en als service maakt Idente Mondzorg gebruik van een email- en een sms-service om uw afspraak te bevestigen en u aan uw afspraak te herinneren. Deze service is geheel kosteloos. Aan deze service kunnen echter geen rechten worden ontleend. Wanneer u een herinnerings-email of -sms niet heeft ontvangen betekent dit dus nadrukkelijk niet dat uw gemaakte afspraak niet door gaat.

Factuur

Onze nota's worden verzorgd door factormaatschappij Intelly. Bent u niet eens met de factuur dan heeft u 8 dagen de tijd om te reclameren. Na 8 dagen wordt de factuur beschouwd als zijnde geaccepteerd. Reclameren is dan niet meer mogelijk. Het is ook mogelijk de nota aan de balie te voldoen. Vragen over de factuur dient schriftelijk te geschieden. Wij streven er naar u binnen 72 uur te antwoorden.

Omgangsvormen

Bij Idente Tandheelkunde zijn we best allergisch tegen ongepaste omgangsvormen. Dreigementen, stemverheffingen, schelden en ander onwenselijk gedrag betekent onmiddellijk het einde van de behandelrelatie. Het is ook niet nodig. Is er een probleem, daar valt altijd over te praten. Komen we er niet uit, relax, er is altijd nog een klachtencommissie.

Uitblinken

Waar wij bij Idente Tandheelkunde in uitblinken is aandacht voor onze patiënten, de patiëntreis, het lange termijn perspectief, de kennisoverdracht, het geduld dat wij opbrengen om telkens weer uitleg te geven, onze audiovisuele communicatie methoden. Dat onderscheidt ons van de van de weide omgeving. Wij zijn geen reguliere tandartspraktijk. Wij doen niet aan 'ziekenfondstandheelkunde', het korte termijn perspectief. Wij zijn niet van de plastic tas, maar van de jutentas. Wij zijn niet van Ali Baba of de Action. Wij zijn een Kliniek voor Reconstructieve Tandheelkunde. Wij zijn er voor mensen die na jaren omzwervingen en veel ervaring met tandartsen, nu eens echt willen weten hoe het zit er wat er voor nodig is. Mensen die klaar zijn met huis-tuin-en-keuken - tandheelkunde en toe zijn aan serieuze lange termijn oplossingen.

Informatie implantologie.

Bij patiënt(e) is het navolgende bekend:

– Dat de ontvangen begroting een kostenindicatie is. Meestal zullen de uiteindelijke kosten lager zijn. Verrichtingen die niet
nodig blijken worden niet aan u berekend.
Soms kunnen de kosten iets hoger zijn als er tijdens het behandeltraject extra verrichtingen nodig blijken. Facturatie vindt
plaats na iedere stap in het behandelplan.
– Dat bij bepaalde behandelingen een uur vóór de behandeling een antibioticum ingenomen moet worden, of een kuur van
een week voorgeschreven wordt die u een dag van tevoren start. Indien dat voor u van toepassing is dan heeft u een recept
meegekregen of opgestuurd gekregen.
– Dat de implantatie onder plaatselijke verdoving zal worden uitgevoerd.
– Dat in zeer uitzonderlijke gevallen tijdens de behandeling kan blijken dat het inbrengen van een implantaat niet mogelijk is,
ondanks de positieve uitslag van het vooronderzoek. Veelal wordt dan eerst een botopbouw uitgevoerd. Na 3 tot 6 maanden
kan dan geïmplanteerd worden.
– Dat ten gevolge van de behandeling nabezwaren kunnen optreden in de vorm van napijn, verkleuring en zwelling. Het is
daarom aan te raden om, na de operatie, paracetamol 500 mg. in te nemen en een ”cold-pack” in huis te hebben.
– Dat er een gering risico bestaat dat bij een implantatie procedure complicaties kunnen optreden, zoals ontstekingen van
bot en tandvlees en gevoelsstoornissen van lip, tong en kin.
– Dat regelmatig, minstens ieder halfjaar, controle van het implantaat, het bot, het tandvlees en de prothetische voorziening
bij de tandarts moet plaatsvinden. Ook zullen wij u hiervoor regelmatig (om de 1, 2 of 3 jaar) oproepen.
– Dat het succespercentage bij implantologie hoog is. Echter dat het ondanks de inspanningen van de behandelend
implantoloog mogelijk is dat als gevolg van complicaties een implantaat verwijderd zal moeten worden. Er vindt dan geen
restitutie van de kosten plaats. Indien er een nieuw implantaat geplaatst wordt, dan kan een deel van de kosten opnieuw
berekend worden.
– Dat indien u rookt er een veel groter risico bestaat op complicaties. Deze complicaties kunnen zowel op korte termijn (het
implantaat groeit niet vast) als lange termijn optreden (door ontsteking verdwijnt het bot rond het implantaat). Wij
adviseren daarom met klem om te stoppen met roken.
– Dat de inheeltijd over het algemeen 2-6 maanden is.
– Dat voor het succesvol en langdurig functioneren van een implantaat een goede mondhygiëne en nazorg noodzakelijk is.

Passend?

Wij kunnen alles. Verwijzen doen wij nooit. Elke tandarts verdient zijn patiënt en omgekeerd. Algemene voorwaarden zijn geen 'algemene voorwaarden' wanneer tandarts en patiënt bij elkaar passen. Wanneer uw behoefte en de behandelvaardigheden van de tandarts elkaar uitnodigen tot een mooi en gewenst behandelresultaat. Hierom proberen wij zo goed mogelijk te communiceren waar wij voor staan en welke patenten daarbij passen. Vaak lukt dat en soms ook niet, maar we zullen ons blijven inspannen om te laten zien waar we voor staan.

Gerelateerde vragen

Section achtergrond
Maakt u zich zorgen over uw gebit?

U gaat regelmatig naar de tandarts. Toch ziet u uw gebit langzaam achteruitgaan. U stelt vragen. Uw vragen worden niet echt beantwoord. Steeds weer dezelfde ontoereikende opties. En het wordt er niet beter van. In stilte maakt u zich zorgen… Bij Idente kunt u terecht voor alle vragen rondom uw mondgezondheid. Vragen die wel uitgebreid en begrijpelijk worden beantwoord. Vragen die u altijd al had willen stellen… daar nemen wij de tijd voor.

lees meer
Section achtergrond
Wanneer de reguliere tandarts u niet verder kan helpen!

Jaar in jaar uit steeds meer van hetzelfde. Goed genoeg-tandheelkunde. Gebitscontroles, gaatjes vullen, tandsteen krabben, poetsles. De gewone tandarts heeft zichzelf beperkingen opgelegd. Reguliere tandheelkunde, ooit ziekenfondstandheelkunde genoemd, leidt na een bepaalde leeftijd tot gebitsschade en behandelachterstand.

Lees meer
Section achtergrond
Hoe zal uw gebit er over 20 jaar uitzien?

De mond. We storten er van alles in. Ze moeten een leven lang mee; tanden, kiezen en natuurlijk het tandvlees. Alleen met goed-genoeg tandheelkunde zoals gaatjes vullen, tandsteen krabben, poetsles en ‘product placement’ gaat het niet lukken. Een goed doordachte gebitsanalyse biedt uitkomst. Gebitsproblemen van de toekomst vroegtijdig inzichtelijk gemaakt.

Lees meer
Section achtergrond
Bent u toe aan de volgende stap in uw mondzorg?

Onze doelgroep. De patiënten waar wij ons primair op focussen. Wie zijn dat? Het zijn connaisseurs. 40-plussers. Mensen die niet langer kiezen voor reguliere tandheelkunde en willen blijven nadenken over hun mondgezondheid.

Lees meer
Section achtergrond
Tandheelkunde voor de 40~plusser!

Er komt een moment in uw leven dat u uw gebit geheel zal moeten renoveren. Reconstructieve tandheelkunde noemen wij dat. Tenminste als u een mooi gebit wilt blijven behouden. Uw mondgezondheid tot op hoge leeftijd op orde wil hebben. Ook wel levensloop tandheelkunde genoemd.

Lees meer
Section achtergrond
Bent u op zoek naar High-end tandheelkunde?

High-end. Dat klinkt duur. Niet voor hen die er voor willen sparen. Een lelijk gebit – ook al zijn er geen pijnklachten – vertegenwoordigt niet wie u bent. Het dragen een kunstgebit, een plaatje of een frameprothese is niet langer van deze tijd. Dit soort uitneembare voorzieningen zijn op termijn schadelijk voor uw mond en kunnen vervangen worden door vaste tanden op bijvoorbeeld implantaten.

Lees meer
Section achtergrond
Dental Aesthetics. Wanneer tanden mooi moeten zijn!

Verkleurde tanden, scheve tanden, afgebrokkeld, versleten. Mede door toedoen van beperkte reguliere tandheelkunde. Een mooie lach, porseleinen facings, Wij reconstrueren uw lach, uw tandvlees en alles wat daarbij hoort. Hierbij maken wij gebruik van geavanceerde digitalehulpmiddelen. Wij geven u uw lach en zelfvertrouwen terug.

Lees meer
Section achtergrond
Complexe en Uitgebreide Tandheelkunde

U bent uw kiezen kwijt. Misschien heeft u een plaatje of wat anders los in de mond. Uw tanden staan scheef, uitgezakt en zijn verkleurd. U klemt en het kauwen gaat niet zo goed. Wij kunnen uw gebit geheel reconstrueren en terugbrengen naar een staat van duurzaam en toekomstbestendig functioneren.

Lees meer
Section achtergrond
Een kunstgebit is niet meer van deze tijd. Vaste tanden in een dag!

Een loszittend kunstgebit. U proeft minder en doorkauwen is ook al een probleem. Wij kunnen u binnen een dag verlossen van een kunstgebit door middel van een vastgeschroefde brug op implantaten.

lees meer
Section achtergrond
Wanneer implantaten onvermijdelijk zijn!

Het is altijd mogelijk verloren gegane tanden kiezen te vervangen door implantaten. Same day-implanteren betekent direct na het implanteren een kroon wordt geplaatst. Of wanneer alle tanden en kiezen eruit moeten dezelfde dag een brug geplaatst.

Lees meer
Section achtergrond
Wanneer tandartsangst
 een probleem is!

Angst voor de tandarts. Wat is er misgegaan in de tandheelkunde dat meer dan de helft van de Nederlandse bevolking bang is voor de tandarts? Onnodig. Wij garanderen u dat wij u verlossen van uw angst. Onze manier van werken geeft vertrouwen. U bent het waard, want uw gebit moet een leven lang mee.

Lees meer
Section achtergrond
Tandheelkunde zoals het ooit bedoeld is!

De tandheelkunde in Nederland bevindt zich in crisis. De behandelvaardigheid van tandartsen is achteruitgegaan. Er is een tweedeling ontstaan. Een grote groep tandartsen die steeds minder kan en een kleine groep die alle kennis voor zichzelf houdt.

Lees meer