

U bent opzoek naar een uitstekende tandarts. Wij zijn opzoek naar loyale patiënten
Vooreerst...
Idente Tandheelkunde werkt graag samen met mensen die hun gebit voor de langere termijn gezond willen houden. Duurzame mondzorg vergt investering met het oog op de toekomst. Wij brengen de ‘algemene voorwaarden’ van uw toekomstige mondgezondheid onder uw aandacht. Samen met u op reis met uw mond. Dat is de ervaring die wij te bieden hebben.
Informed Consent
Onderdeel van het zorgplan is een begroting. Deze begroting wordt met u besproken en naar u beveiligd gemaild. U krijgt via digitaal ondertekenen de gelegenheid de begroting te ondertekenen. Uw handtekening betekent dat u akkoord gaat met de in het zorgplan vermelde behandelingen. U handtekening betekent dat u toestemming geeft aan Idente deze behandelingen te mogen uitvoeren. Uw handtekening betekent dat u bevestigt volledig te zijn geïnformeerd over de in het zorgplan en in de begroting vermelde behandelingen. Uw handtekening betekent dat u volledig bent geïnformeerd over de voor - en nadelen van de in het zorgplan en de begroting vermelde behandelingen en de daarbij behorende nazorg.
Een leven lang...
Tandheelkunde slechts gericht op pijnbestrijding en korte termijn behandeldoelen waarvan u pas veel later de nadelen ondervindt omdat niet tijdig voorlichting is gegeven en behandeld. Dat is niet de tandheelkunde waar wij voorstander van zijn. Toch is dit een veel voorkomend verschijnsel. Vrijwel altijd zijn er latente problemen waarvan u nu geen last heeft. Vaak horen wij: ``maar dit heeft onze vorige tandarts ons nooit verteld!`` Wij hebben ons ontwikkeld van een standaard tandartspraktijk die iedereen behandeld naar een kliniek die zich gespecialiseerd heeft in een type mondzorg voor de langere termijn. Alleen bij pijn naar de tandarts of als er een vulling is uitgevallen en moet het allemaal zo goedkoop mogelijk, dan is Idente Tandheelkunde waarschijnlijk geen goede keuze voor u. Totale - en duurzame mondzorg vergt investering nu en in de toekomst.
Vragen en afspraken.
Wij doen dagelijks ons uiterste best om onze patiënten de service te bieden die ze van ons mogen verwachten. Mocht er toch iets niet naar wens zijn gegaan dan vragen wij u contact met ons op te nemen. Onze servicedesk medewerker staat u graag te woord. Vragen over de factuur dient schriftelijk te geschieden. Wij streven er naar u binnen 72 uur te antwoorden. Afspraken dienen uiterlijk 48 uur van te voren worden afgezegd. Er kunnen kosten in rekening worden gebracht bij het niet nakomen van afspraken. Om u van dienst te zijn en als service maakt Idente Mondzorg gebruik van een email- en een sms-service om uw afspraak te bevestigen en u aan uw afspraak te herinneren. Deze service is geheel kosteloos. Aan deze service kunnen echter geen rechten worden ontleend. Wanneer u een herinnerings-email of -sms niet heeft ontvangen betekent dit dus nadrukkelijk niet dat uw gemaakte afspraak niet door gaat.
Factuur
Onze nota's worden verzorgd door factormaatschappij Intelly. Bent u niet eens met de factuur dan heeft u 8 dagen de tijd om te reclameren. Na 8 dagen wordt de factuur beschouwd als zijnde geaccepteerd. Reclameren is dan niet meer mogelijk. Het is ook mogelijk de nota aan de balie te voldoen. Vragen over de factuur dient schriftelijk te geschieden. Wij streven er naar u binnen 72 uur te antwoorden.
Omgangsvormen
Bij Idente Tandheelkunde zijn we best allergisch tegen ongepaste omgangsvormen. Dreigementen, stemverheffingen, schelden en ander onwenselijk gedrag betekent onmiddellijk het einde van de behandelrelatie. Het is ook niet nodig. Is er een probleem, daar valt altijd over te praten. Komen we er niet uit, relax, er is altijd nog een klachtencommissie.
Uitblinken
Waar wij bij Idente Tandheelkunde in uitblinken is aandacht voor onze patiënten, de patiëntreis, het lange termijn perspectief, de kennisoverdracht, het geduld dat wij opbrengen om telkens weer uitleg te geven, onze audiovisuele communicatie methoden. Dat onderscheidt ons van de van de weide omgeving. Wij zijn geen reguliere tandartspraktijk. Wij doen niet aan 'ziekenfondstandheelkunde', het korte termijn perspectief. Wij zijn niet van de plastic tas, maar van de jutentas. Wij zijn niet van Ali Baba of de Action. Wij zijn een Kliniek voor Reconstructieve Tandheelkunde. Wij zijn er voor mensen die na jaren omzwervingen en veel ervaring met tandartsen, nu eens echt willen weten hoe het zit er wat er voor nodig is. Mensen die klaar zijn met huis-tuin-en-keuken - tandheelkunde en toe zijn aan serieuze lange termijn oplossingen.
Informatie implantologie.
Bij patiënt(e) is het navolgende bekend:
– Dat de ontvangen begroting een kostenindicatie is. Meestal zullen de uiteindelijke kosten lager zijn. Verrichtingen die niet
nodig blijken worden niet aan u berekend.
Soms kunnen de kosten iets hoger zijn als er tijdens het behandeltraject extra verrichtingen nodig blijken. Facturatie vindt
plaats na iedere stap in het behandelplan.
– Dat bij bepaalde behandelingen een uur vóór de behandeling een antibioticum ingenomen moet worden, of een kuur van
een week voorgeschreven wordt die u een dag van tevoren start. Indien dat voor u van toepassing is dan heeft u een recept
meegekregen of opgestuurd gekregen.
– Dat de implantatie onder plaatselijke verdoving zal worden uitgevoerd.
– Dat in zeer uitzonderlijke gevallen tijdens de behandeling kan blijken dat het inbrengen van een implantaat niet mogelijk is,
ondanks de positieve uitslag van het vooronderzoek. Veelal wordt dan eerst een botopbouw uitgevoerd. Na 3 tot 6 maanden
kan dan geïmplanteerd worden.
– Dat ten gevolge van de behandeling nabezwaren kunnen optreden in de vorm van napijn, verkleuring en zwelling. Het is
daarom aan te raden om, na de operatie, paracetamol 500 mg. in te nemen en een ”cold-pack” in huis te hebben.
– Dat er een gering risico bestaat dat bij een implantatie procedure complicaties kunnen optreden, zoals ontstekingen van
bot en tandvlees en gevoelsstoornissen van lip, tong en kin.
– Dat regelmatig, minstens ieder halfjaar, controle van het implantaat, het bot, het tandvlees en de prothetische voorziening
bij de tandarts moet plaatsvinden. Ook zullen wij u hiervoor regelmatig (om de 1, 2 of 3 jaar) oproepen.
– Dat het succespercentage bij implantologie hoog is. Echter dat het ondanks de inspanningen van de behandelend
implantoloog mogelijk is dat als gevolg van complicaties een implantaat verwijderd zal moeten worden. Er vindt dan geen
restitutie van de kosten plaats. Indien er een nieuw implantaat geplaatst wordt, dan kan een deel van de kosten opnieuw
berekend worden.
– Dat indien u rookt er een veel groter risico bestaat op complicaties. Deze complicaties kunnen zowel op korte termijn (het
implantaat groeit niet vast) als lange termijn optreden (door ontsteking verdwijnt het bot rond het implantaat). Wij
adviseren daarom met klem om te stoppen met roken.
– Dat de inheeltijd over het algemeen 2-6 maanden is.
– Dat voor het succesvol en langdurig functioneren van een implantaat een goede mondhygiëne en nazorg noodzakelijk is.
Passend?
Wij kunnen alles. Verwijzen doen wij nooit. Elke tandarts verdient zijn patiënt en omgekeerd. Algemene voorwaarden zijn geen 'algemene voorwaarden' wanneer tandarts en patiënt bij elkaar passen. Wanneer uw behoefte en de behandelvaardigheden van de tandarts elkaar uitnodigen tot een mooi en gewenst behandelresultaat. Hierom proberen wij zo goed mogelijk te communiceren waar wij voor staan en welke patenten daarbij passen. Vaak lukt dat en soms ook niet, maar we zullen ons blijven inspannen om te laten zien waar we voor staan.